FACEBOOK ADS
Na sociálních sítí jsou v České republice denně miliony uživatelů, které díky přesnému zacílení můžete snadno oslovit. Celosvětově používá Facebook okolo 2 miliard uživatelů každý den. Do skupiny služeb a platforem okolo Facebooku patří i Instagram a Messenger. Reklama a kampaně na Facebooku a Instagramu se řadí mezi nejjednodušší způsob reklamy, který dnes využívá téměř každý podnikatel, který má založený firemní profil. Snadné využití reklam však neznamená návratnost investic, pro kterou je potřeba spousta drobných kroků, počínaje vytvořením kreativ, přes správné zacílení až po detailní vyhodnocení.
Pomocí reklamního systému Facebook Ads můžete zacílit velmi přesně podle demografických údajů (věku, pohlaví, rodinného stavu, vzdělání, zaměstnání nebo pracovní pozice). Pro jednotlivé kampaně můžete využít cílení podle lokality (s přesností až 1 km), zájmů, chování či dokonce zacílit přímo na fanoušky vaší stránky nebo přátele těchto fanoušků.
Kombinací těchto a dalších údajů si vyprofilujete cílovou skupinu, které chcete své produkty nebo služby nabízet. Pro cílení je možné využít také konkrétních e-mailových adres nebo telefonních čísel, které od zákazníků máte ve své vlastní databázi.
U kampaní na sociálních sítí můžete využívat podobně jako u reklamních systémů Google Ads a Sklik platbu za kliknutí (PPC) i platbu za zobrazení (PPV). Pro efektivnější využití kampaní na Facebook a Instagramu je potřeba využít reklamní pixel, který pomáhá měřit konverze a dodává přesné publikum při remarketingu na Facebooku. Pixel je kus kódu, díky kterému můžete efektivněji využít rozpočet pro inzerci na sociálních sítích.
Na sociálních sítích můžete využít zobrazení v newsfeedu, kdy se vaše placené příspěvky zobrazují mezi příspěvky přátel či sledovaných skupin, na první pohled tak nepůsobí jako reklamní sdělení, vůči kterému je stále větší část veřejnosti imunní.
Pro reklamu na Facebooku a Instagramu můžete využít desítky formátů, které je dobré kombinovat na základě potřeb, jelikož sociální sítě je možné stejně dobře využít pro budování povědomí o značce i přímému prodeji, který přímo podporuje Facebook Marketplace.
Z důvodu vysoké konkurence značek je potřeba minimálně alespoň základní znalosti jednotlivých typů kampaní, které Facebook a platformě kolem něho nabízí nebo se obrátit na specialisty, kteří denně v systému nastavují brandové i výkonnostní kampaně, a dokáží tak optimalizovat výkon i náklady na reklamu. Začít s reklamními aktivitami na Facebooku není problém ale úskalí je efektivita, správné nastavení a cílení. Stejně jako reklama na jakékoliv jiné platformě musí reklama mít jasný cíl a měla by primárně směřovat k výdělkům. Sbírání srdíček a lajků není zrovna parametr efektivity. Samostatné kritérium a cíl mohou být ale kampaně za účelem sbírání fanoušků stránek.
Reklama na Facebooku je při správném návrhu kampaně velmi účinná. U nás rádi kombinujeme kampaně Facebook Ads s dalšími podpůrnými aktivitami pro maximální výkon.
Na začátku si je nutné spolu říci a definovat cíle kampaní na Facebooku.
Facebook rozděluje cíle kampaní do tří kategorií:
1
Povědomí
Cíle v horní části zákaznického funnelu (top of the funnel – TOFU) navržené tak, aby vyvolaly zájem o to, co nabízíte.
2
Zvažování
Cíle uprostřed cesty (middle of the funnel – MOFU), které cílí na lidi, kteří se chtějí dozvědět více o vašich nabídkách.
3
Konverze
Cíle na konci cesty (bottom of the funnel – BOFU) pro zvýšení nákupů, registrací a návštěv.
Z výše uvedených kategorií vyberte tu část zákaznické cesty, která nejlépe odpovídá akci, kterou chcete, aby vaše cílové publikum provedlo.
Pokud přemýšlíte a váháte například mezi dvěma cíli reklamy na Facebooku nebo možnostmi optimalizace, tak neváhejte vyzkoušet oba a porovnat výsledky. Vytvořte dvě kampaně, které jsou identické (pokaždé s jiným druhem optimalizace), a nechte je týden puštěné. Na konci týdne udělejte analytiku a určete tu výkonnější. Poté už dávejte budget do reklamy s vyšší výkonností.
Stejně jako u všech výkonnostních kampaní máme u nás v ecommerceSKY i na Facebook Ads tým odborníků, kteří se specializují na všechny platformy okolo skupiny Meta. Napište nám, zavolejte, domluvte si schůzku osobně nebo na pohodlně na nějaké online platformě. Řekneme si o možnostech více. A že Facebook má těch možností opravdu hodně. Definujme si společně cíle, určeme si rozpočet, proberme kreativu a pojďme být s vaším produktem či službou společně na Facebooku úspěšní.
KONTAKTUJTE NÁS
Obecný přehled služeb elektronického obchodování nikdy nestačí, aby se společnost rozhodla pro partnera. Pojďme si promluvit a zaměřit se na kompetence, které můžeme nabídnout pro váš obchodní úspěch.