seznam sklik

Online reklama na Seznam.cz to je Sklik.cz

Reklamní systém Sklik provozuje česká společnost Seznam. Jde o podobný systém kampaní jako Google Ads, které nabízí společnost Google. Reklamní systém Sklik je tak dalším PPC systémem, kdy inzerenti platí primárně za kliknutí na reklamu. Taktéž jako u Google Ads je možné platit i za samotné zobrazení reklamy. Reklamní kampaně na Skliku mohou inzerenti využívat ve vyhledávací i obsahové síti. Proti reklamnímu systému Google Ads je samotné nastavení kampaní poměrně jednodušší. Pomocí Skliku a jeho Pay Per Click reklamy můžeme oslovovat uživatele ve vyhledávací a obsahové síti Seznamu.

U nás v ecommerceSKY vytvoříme nové Sklik kampaně či uděláme analýzu stávajících a poté navrhneme úpravy, které povedou ke zlepšení výkonu. Vyřešíme propojení Sklik se Zboží.cz a nastavíme retargeting. Uděláme zápis a propojení s Firmy.cz a dalšími službami Seznamu.

3 hlavní typy vyhledávacích kampaní Sklik

Vyhledávací kampaň

V rámci vyhledávací kampaně na Skliku využívá reklamní systém dotazů na vyhledávači Seznam.cz. Jde o typ kampaně, ve které se reklamy inzerentů zobrazují ve výsledcích vyhledávání nad neplacenými/organickými odkazy.

Jednotlivé textové reklamy se u vyhledávače Seznam.cz zobrazují na základě nastavení kampaně a definovaných klíčových slov.  Textové reklamy se skládají z titulku (25 znaků), dvou popisků (35 znaků) a viditelné URL adresy (35 znaků), která není totožná s cílovou URL adresou – je upravená – která se v inzerátu nezobrazuje.

V rámci textových reklam je možné při nastavení využít dynamické inzeráty, kdy je v jednotlivých kampaních nastavena proměnná, na jejímž základě je při zobrazení reklamy ve vyhledávací síti doplněno klíčové slovo, podle nějž byla reklama zobrazena. Inzerát se tak více přizpůsobuje potřebám uživatelů a zvyšují pravděpodobnost prokliku i následné konverze.

Kampaně ve vyhledávácí sítě je možné doplnit o odkazy na další URL stránek, které je nejčastěji využíváno zejména u různých kategorií e-shopu, možnost rozšiřujících odkazů inzerenti využívají také o doplnění odkazů na sociální sítě. Odkazy jsou součástí inzerátů, zobrazujících se na první a druhé pozici v hledání na Seznam.cz.

U jednotlivých inzerátů se zobrazují dva až čtyři Sklik odkazy v jednom nebo dvou řádcích, podle jejich celkového počtu. Zobrazení, stejně jako u dalších reklam, závisí na hodnocení klíčového slova a inzerátu systémem. Čím vyšší hodnocení systém kampani přidělí (na základě relevance pro uživatele), tím vyšší je počet zobrazených Sklik odkazů u inzerátu.

Obsahová kampaň

Služba Sklik nabízí (stejně jako Google Ads) svým inzerentům v rámci kampaní v obsahové síti kromě textu využívat také bannerové reklamy pro větší míru zaujetí potenciálních zákazníků. Zde je prostor tedy i větší kreativitu vašich grafiků a marketérů. Proti Googlu je ale obsahová síť Seznamu značně menší, stále však nabízí několik tisíc webů na českém internetu a je možné ji využít následně v kampani v rámci retargetingu.

Reklamy v obsahové síti pomáhají posílit znalost značky (Brand Awareness), stejně tak je možné tento typ kampaní využít pro přímý prodej nebo uvedení nového produktu či služby na trh. Kromě obrázků je v rámci obsahové sítě využít i animaci (GIF), které je však složitější na výrobu inzerátu a při špatném zpracování nepřináší návratnost investic.

Produktová kampaň

Český reklamní systém Sklik nabízí inzerentům také možnost produktové kampaně, kterou mohou využít e-shopy pro zobrazení konkrétních produktů i jejich ceny, která usnadňuje uživatelům cestu k nákupu. V rámci produktové kampaně je možné využít klasického zobrazení produktů s názvem a cenou nebo dynamického retargetingu, který zobrazuje konkrétní produkty v obsahové síti na základě navštívené cílové URL v předchozím období.

Chcete řešit výkon na českém vyhledávači Seznam.cz a jeho partnerských internetových stránkách? Na co čekáte? Už nám do ecommerceSKY pište nebo volejte. Dostanete u nás přiděleného specialistu na kampaně Seznamu, který vám srozumitelnou řečí vysvětlí krok po kroku. Řekne možnosti, které vyhledávač Seznam nabízí. Určíte si cíle, proberete cílovou skupinu a popovídáte si o  všech důležitých věcech, které povedou ke správnému nastavení a hlavně k očekávanému výkonu kampaní.

KONTAKTUJTE NÁS

Obecný přehled služeb elektronického obchodování nikdy nestačí, aby se společnost rozhodla pro partnera. Pojďme si promluvit a zaměřit se na kompetence, které můžeme nabídnout pro váš obchodní úspěch.