SEO - Viditelnost na internetu zdarma
Chcete být s Vašimi klíčovými slovy (keywords) vidět ve vyhledávání Google, Seznam nebo jiného vyhledávače? Chcete se postupně probojovat na předí příčky v těchto výsledcích? Čeká Vás hodně dlouhá a postupná cesta, ale výsledkem získáte postavení, za které již nemusíte dále platit.
Co to vlastně SEO je a z čeho se skládá?
Celé SEO dělíme na dva tábory – On-Page SEO (obsah a technikálie spojené s Vaším webem) a Off-Page SEO (hodnocení a známost Vaší značky napříč internetem). Umíme a rádi Vám pomůžeme jak s jednotlivými kategoriemi, tak s komplexním návrhem a postupnou realizací celého řešení.
Technická analýza je nezbytná
Velmi opomíjenou SEO disciplínou je kontrola stavu technického řešení – ve srovnání s aktuálně dostupnou technologií a řešením konkurence.
Soustředíme se především na správnou webovou indexaci, rychlost načítání stránek, validaci zpětných a interních odkazů. Vše s důrazem na čistotu samotného HTML kódu a doplňujících knihoven.
Analýza Klíčových slov (ve zkratce KW)
Každé kvalitní SEO stojí a padá na znalosti jazyka svých zákazníků, jakým způsobem říkají Vašemu produktu, jak přemýšlí, jak hledají na internetu.
Tato disciplína, analýza klíčových slov, se zaměřujeme na velké množství synonym, dalších spojení, jejich hledanosti, konkurence v daném oboru, na dané klíčové slovo, případně cenu, za kterou lze PPC reklamu ve vyhledávání koupit.
Následná implementace SEO analýzy a práce s ní
Tato analýza pak slouží ke správnému návrhu kategorií, obsahovému marketingu, či jako podklad pro PPC reklamu.
Nejčastěji pomocí ni ale upravujeme Meta data, popisky a různé textové bloky přímo na Vašem webu. Máme samozřejmě také zkušenosti s návrhem struktury URL, řešení „non-canonical“ duplicit, parametrických filtrů nebo se zapojením UI/UX.
Link Building
Jako jediný zmíněný Off-Page SEO zástupce je analýza a správa zpětných odkazů. Není to nic jiného než hledání kvalitních partnerů a získávání odkazů směřujíc z jejich webů na ty Vaše.
Čím kvalitnější a známější „referenci“ získáte, tím i Vaše celkové hodnocení vzroste. A čím vyšší hodnocení máte, tím snadněji se umístíte na předních příčkách ve vyhledávání.
TECHNICKÝ AUDIT
SEO technický audit je první krok ke správné SEO optimalizace
Pro dosažení prvních pozic ve vyhledávačích je nezbytný správně nastavený web. Nechte si proto správné nastavení zkontrolovat a udělat audit funkcionalit. SEO kontrola webu je ruční práce a testování s přihlédnutím na logiku struktury. Zpracujeme pro vaše stránky technickou SEO analýzu, která ukáže nedostatky webu či e-shopu při procházení a indexaci obsahu vyhledávači. Upozorníme na jednotlivé nedostatky a řekneme si kroky k jejich odstranění.
V čem vám a nám pomůže nutný technický SEO audit?
Všechny internetové stránky a e-shopy lze vylepšit. Pak jen záleží na vašich konkrétních potřebách a nutnostech. Dáme vám podklady a náměty ke zlepšení. Dostanete od nás argumentaci ke správnému rozhodnutí a prioritám ve vývoji stránek.
Mezi klasické příklady potřeby SEO audit je tvorby vlastního obsahu, který se však nezobrazuje v organickém vyhledávání nebo je zaznamenán náhlý propad návštěvnosti z vyhledávačů. Stejně tak případ dlouhodobé nespokojenosti s návštěvností a konverzemi z vyhledávání Googlu a Seznamu. SEO audit vám ukáže, kde může být problém.
Jaké jsou výstupy z technického SEO auditu?
Výsledkem je přehledný dokument, jehož rozsah se pohybuje od 20 do 50 stran, na kterých jsou popsány skryté nedostatky a technické překážky, které ovlivňují návštěvnost vašich stránek.
V auditu jsou vždy definovány přesné kroky, které vedou k optimalizaci pro vyhledávače a zvyšování přirozené organické návštěvnosti. Pro usnadnění implementaci výstupů z auditu vám podrobně popíšeme specifikaci technických úprav s vizualizacemi úprav vzhledu.
Srozumitelně a závěrem. Pokud chceme řešit SEO, bez technického auditu se neobjedeme. Audit je takový pomocník kontroly technických a obsahových prvků webu, identifikuje problémové místa, která by mohla vést v budoucnu ke zvýšení organické návštěvnosti, a návrhuje jejich řešení.
Faktorů a problémových míst, které je dobré a nutné na webu kontrolovat, je mnoho. Může to být indexace, existence chybových stránek, stránky s chybou 404, používání smysluplných URL, používání parametrů a filtrů ve vyhledávání, existence sitemap, rychlost načítání a mnoho dalších. Toto je téma na hodně tlustou knihu.
Analýza je prostě základ. Bez ní se z místa nehneme. Asi to slyšíte neradi ale dům také například bez stavebního projektu stavět nezačnete. Jsme vám k dispozici. Stačí napsat. Můžete i zavolat.
Analýza klíčových slov
SEO analýza klíčových slov
Alma mater a základním stavebním kamenem SEO je analýza klíčových slov. Díky analýze můžete vytvořit přehlednou strukturu webu, názvy a popisky produktů. SEO analýza tvoří i základ pro PPC kampaně. K tvorbě smysluplné klíčovky jsou potřeba znalosti, dovednosti a placené nástroje.
Je důležité si uvědomit a vzít v potaz pár věcí. Klíčovku neděláte jen pro SEO. Nehledáte klíčová slova, která budete po hrstech dávat na podstránek a kategorií. Chcete dokument, který vám všestranně pomůže na startu vašeho online podnikání nebo ke zlepšení výkonu vašeho internetového obchodu a bude dlouhodobě dávat smysl.
Jaká klíčová slova mají hlavu a patu?
Analýza klíčových slov pomáhá dlouhodobě správně využít nejčastěji využívaná slova v obsahu na vašich stránkách a při navyšování organické návštěvnosti. Pomocníkem vám bude i při tvorbě PPC reklam ve vyhledávačích.
Analýzu si můžete udělat i vy sami na základě veřejně dostupných údajů z Googlu a Seznamu. Jak už možná asi víte, takhle to nefunguje a pravděpodobně to bude škoda vašeho času. Není dostačující jen zjistit, jak je výraz vyhledávaný a jak vysokou lze očekávat cenu za proklik. Pro úspěšný a funkční internetový byznys potřebujete vědět mnohem více. Třeba jaký je konverzní potenciál daných výrazů nebo míra relevance u výrazu pro dosažení cíle na vaší stránce a spoustu jiných informací.
Analytika od ecommerceSKY
Co dostanete a s čím poté budeme pracovat? Dostanete velkou tabulku výrazů, používaných spojení a jejich řazení pro účely reklamy ve vyhledávácí síti na Googlu i Seznamu. Též zjistíte, která slova nesmí na vašich stránkách chybět, aby zaujaly roboty a zlepšily relevanci vašich stránek. Je to základ. Bez klíčovky se v ladění SEO neposuneme dále.
Díky kvalitně zpracované analýze zjistíte, která slova a výrazy budou plnit vaše obchodní cíle ve vysoce konkurenčním online prostředí. Samozřejmě pro vás tabulka s hledanými výrazy může být zmatečná. Z tohoto důvodu vám k ní samozřejmě dáme detailní komentář s doporučeními a návod, jak na výkonnostní kampaně a optimalizaci stránek pro vyhledávače. Pokud budete chtít, ecommerceSKY poté vezme dosažení vašich SEO cílů pod svá křídla.
Analýza klíčových slov je pro vás dobrým pomocníkem pro tvoření reklamních kampaních Google Ads a Sklik. Skvělým pomocníkem z důvodu, že dokáže pokrýt velké množství opravdu hledaných klíčových slov a výrazů. Analýzu klíčových slov je jednou za čas potřeba aktualizovat.
LINKBUILDING
a budování zpětných odkazů
On-page faktory můžete v rámci optimalizace snadno a rychle vylepšovat a optimalizovat, práce na off-page faktorech je trochu komplikovanější a časově náročnější. O to větší váhu však zpětné odkazy mají. Jde o hypertextové odkazy, které míří na váš web z jiných internetových stránek. Je snadno odvoditelné, že čím více takových odkazů je, tím lépe je váš web hodnocený. Důležité je však také odkud odkazy na váš web míří. Pro získání vysokého hodnocení relevance vlastních stránek potřebujete odkazy z kvalitních webů. Tedy nejen kvantita odkazů ale kvalita odkazů je důležitá.
Jak to dělat dobře aneb 3 naše rady
- Zdroj odkazu. Při získáváním zpětných odkazů se často majitelé webu snaží o velké množství odkazů. Pro posílení pozice ve vyhledávačích je však potřeba dbát na kvalitu těchto odkazů. Web, na kterém bude zpětný odkaz by měl být pro vlastní uživatele relevantní. V ideálním případě by měl být obsahovat témata, o kterých se píše i na vašem webu nebo má nějakou souvislost se zbožím na vašem e-shopu.
- Text odkazu. Slovo nebo slovní spojení, ze kterého je možné se prokliknout na vaši stránku, by mělo být zvoleno na základě profesionální analýzy klíčových slov a nikoliv jen nahodilým nápadem.
- Historie a aktuálnost zpětného odkazu. Pravidelně musíte kontrolovat své zpětné odkazy. Může se stát, že budou smazány. Stejnou váhu ve výsledném hodnocení má i samotné stáří odkazu. Novější odkazy jsou lépe hodnocené. Je potřeba na budování zpětných odkazů pracovat průběžně a systematicky.
Nezapomínat na sociální sítě
Sociální sítě mají stále větší a důležitější roli v rámci marketingového mixu. Kromě přímého prodeje, rozvíjení značky či budování komunity jsou velmi důležité i v rámci SEO, kde každá zmínka vaší stránky posiluje hodnocení vašeho webu. Vyhledávače dnes registrují, kdy, kým a jak často je vaše stránka zmíněna na sociálních sítích. Plánujte své aktivity na sociálních sítích. Udělejte si plán příspěvků. Ale to už je úplně jiný obor a více si o něm přečtete v kategorii sociální sítě.
ON-PAGE SEO
Chcete dobrý web pro vyhledávače?
Obsah na stránce je pro vyhledávače hlavní a klíčový. Jsou ale i dalších prvky a faktory, kterým říkáme On-page faktory. V rámci optimalizace stránek umí posunout váš web na přední pozice ve vyhledávání. Pokud chcete získat více zákazníků organickým způsobem, určitě se zaměřte na následující kroky. Nebo se nám zavolejte a my vám poradíme.
5 klíčových věcí, které nepodcenit
Titulek (Title)
V kódu stránky najdete část nazvanou title, která se nachází hned v úvodu. I z toho důvodu je pro vyhledávače vysoce relevantní a pro vaše internetové stránky velice důležitý. Ke každé stránce je potřeba mít unikátní titulek, který obsahuje klíčová slova a informace o obsahu stránky. Jste omezeni pouze na 56 znaků, do kterých se titulek musí vejít. Aby toho nebylo málo, tak je důležité, aby se lišil od ostatních a zaujal natolik, že na něj lidé budou více klikat. Musíte prostě 56 znaky zaujmout pozornost.
Popisek (Meta description)
Druhý v pořadí je popisek. Tady se již můžete trochu rozepsat. Máte k dispozici až 160 znaků. Zde už je dobré například zmínit některé vaše konkurenční výhody. Pravidlo stejné jako u Title, musíte zaujmout a pro každou stránku by měl být jedinečný a unikátní.
Nadpisy – H1, H2, H3…
Obsah na stránce je důležité různě členit, k čemuž můžete využít nadpisy, které navíc ocení i vyhledávače a roboti. Pohrajte si s textem a rozdělte jen na různě úrovně, které právě vyjádří nadpisy. Hlavním nadpisem, zároveň i nejdůležitějším, je nadpis H1, od kterého pak v návaznosti na obsah stránky snižujete úrovně nadpisů. V nadpisu využívejte klíčová slova, která jsou využita i v titulku.
Obrázky
Je dobré vědět, že obsah je i vizuální. Z tohoto důvodu je důležité se zaměřit i na optimalizaci obrázků a jejich pojmenování. I zde využijte klíčová slova. Vedle popisků v textu pracujte i s velikostí obrázků. Ideální pravidlo. Malá velikost ale vysoká kvalita. Jinými slovy. Potřebujete rychlé načítání na stránce, ale kvalita musí vypadat skvěle.
URL adresa
Drobný ale důležitý detail na závěr, který však opět dokáže pomoci vašemu e-shopu ve vyhledávačích. Pokud se vám podaří dát do URL klíčovou frázi, ještě nemáte vyhráno, ale máte zajímavý náskok před konkurencí. Hlavně URL nikdy neměnit.
SEO konzultace
Konzultace & poradenství SEO
Dobrá rada a správné nasměrování je velice důležité. Řešíte otázku optimalizace stránek pro vyhledávače nebo bojujete s myšlenkou, že jde o zbytečnou investici a vyhozené peníze? Spojte se s jedním z našich SEO specialistů, kteří s vámi proberou důvody a způsoby. Řeknete si, co optimalizace obnáší a především co by konkrétně vašim stránkám přinesla. Pak se rozhodnete sami, jestli dává smysl zaměřit se na SEO. Samotné SEO je běh na dlouhou trať. To je také důvod, proč se do toho zákazníkům moc nechce. Zde ale platí, že trpělivost je důležitá. V dlouhodobém horizontu vám kvalitní práce se SEO optimalizací může ušetřit hodně peněz za PPC a další jinou placenou online propagaci.
Co vám SEO konzultace přinese, co si z toho odnesete?
Pokud vaše internetové stránky lidé nenavštěvují, nebudou vám ani vydělávat. Jednou z možností, jak zajistit vyšší návštěvnost a s tím související plnění cílů je právě optimalizace stránek pro vyhledávače.
Jak na návštěvnost webu? Rychlých 7 možností, jak ji zdarma zvýšit.
- Tvořte svůj zajímavý obsah (články, blog).
- Pracujte systematicky s titulky a meta popisky na základě analýzy klíčových slov.
- Optimalizujte průběžně. Sledujte výsledky.
- Sdílejte obsah na sociálních sítích (nutný plán aktivit na sociálních sítích).
- Zapojte se do diskuzí díky vaší odbornosti.
- Získávejte zpětné odkazy (kvalitní Linkbuilding).
- Budujte databázi e-mailů a používejte newslettery.
Ty rady vypadají jednoduše že? Přetavit ty rady v realitu už tak tak jednoduché a rychlé není.
Jak SEO konzultace probíhá a jaký může být postup?
Záleží jen na naší společné domluvě. SEO konzultaci můžeme udělat osobně i online přes videohovor (Microsoft Teams, Google Meet) nebo jen po telefonu. Rádi vám vyjdeme vstříc. Stejné je to s termínem.
Pokud stále nevíte, jestli je pro vás konzultace správné řešení, tak si přečtěte případů, kdy je opravdu nutná a není třeba dlouze rozmýšlet. Spouštíte nové webové stránky, pracujete na novém internetovém obchodě nebo přecházíte na nový systém. Pak už je nejvyšší čas na potkání a diskuzi.
Jako jediný zmíněný Off-Page SEO zástupce je analýza a správa zpětných odkazů. Není to nic jiného než hledání kvalitních partnerů a získávání odkazů směřujíc z jejich webů na ty Vaše.
Trochu srozumitelně napsáno. Čím kvalitnější a známější „referenci“ získáte, tím i Vaše celkové hodnocení vzroste. A čím vyšší hodnocení máte, tím snadněji se umístíte na předních příčkách ve vyhledávání.
Práce s optimalizací SEO je práce na dlouhou dobu. Je to o systematické práci. Výsledky se nedostaví za týden a ani za měsíc. V dlouhodobém plánování a strategii vašeho e-commerce vám to ale může přinést jen a jen užitek. Slova a slovní spojení, která nyní bidujete prostřednictvím PPC, můžete výhledově dostat na přední příčky ve vyhledávači přirozeně.
SEO je ale tak trochu alchymie a vysoká škola online marketingu. I přes investice do optimalizací nebudou výsledky vidět hned jako u výkonnostních kampaní. Z dlouhodobého pohledu je to ale disciplína, na kterou nezapomínejte. Hmatatelný výsledek v analytice bude vidět nejdříve za 3-4 měsíce usilovné a systematické práce.
Volejte, pište nebo přijďte a jdeme to řešit. Davidův SEO tým v ecommerceSKY je vám k dispozici. V online marketingu jsou některé věci, které si nějakým způsobem jste schopni udělat sami. Je samozřejmě poté k diskusi s jakým výsledkem. SEO je ale obor, který dle žádného zaručeného návodu na YouTube dělat nejde. Roboti, klíče a algoritmy vyhledávačů se neustále mění a člověk na SEO musí být neustále v obraze. Co platilo loni, je letos jinak, co platilo předloni, je historie. Není jednodušší to nechat odborníkům?
KONTAKTUJTE NÁS
Obecný přehled služeb elektronického obchodování nikdy nestačí, aby se společnost rozhodla pro partnera. Pojďme si promluvit a zaměřit se na kompetence, které můžeme nabídnout pro váš obchodní úspěch.