největší z největších sociálních sítí
Facebook je obr a největší sociální síť určená pro sdílení a komunikaci uživatelů a jejich vzájemného propojování.
Trocha historie Facebooku
Platforma Facebook byla založen Markem Zuckenbergem v roce 2004. Nápad na tuto sociální síť však zřejmě nebyl jeho vlastní, ale převzal jej od Camerona a Tylera Winklevossova, kterým byl nucen zaplatit za vyrovnání 65 milionů dolarů.
Facebook dnes již vlastní i sociální síť Instagram a také komunikační aplikaci WhatsApp. Odkoupil také společnost Oculus a vyvíjí brýle pro virtuální svět. Snaží se o vývoj digitálních peněz s názvem Libra. Toto vše je nyní pod jednou střechou a značkou Meta Platforms.
Facebook vydělává na reklamě a dlouhodobě čelí velké kritice z nedostatečné ochrany osobních údajů uživatelů.
Současnost a Facebook v číslech
- Facebook používá každý měsíc přes 2 miliardy uživatelů na všech kontinentech.
- 74 % uživatelů se na sociální síť Facebook přihlásí každý den.
- Uživatelé stráví na Facebooku v průměru přes 58 minut denně.
- Zajímavostí je, že senioři (65+ let) jsou nejrychleji rostoucí skupinou mezi Facebook uživateli.
- Facebook používá v České republice na 5,2 milionu uživatelů a číslo neustále roste.
- Průměrný uživatel Facebooku dá like (To se mi líbí) 13 příspěvkům za měsíc.
- Průměrný organický dosah příspěvku je 5,5 % v síti.
- Průměrná míra interakce na Facebook příspěvek je 3,6 %.
- Průměrná míra interakce na video příspěvek je 6,13 %.
Co si z toho vzít?
Uživatelé Facebooku tráví velkou spoustu času na to, abychom je oslovili dobře nastavenou placenou reklamou. Můžeme tak na Facebooku získat mnoho nových zákazníků.
Pokud chcete posunout svůj Facebook marketing a komunikaci na této platformě na vyšší úroveň, měli byste začít využívat možnosti placené reklamy. Díky Facebook marketingovým nástrojům můžete oslovit více než dvě miliardy lidí po celém světě prakticky okamžitě.
Perfektní možnosti cílení
Reklamy na Facebooku umožňují marketérům oslovit uživatele podle jejich chování, zájmů, navštívených stránek, věku, polohy nebo třeba i pohlaví. Možností pro cílení Facebook PPC je mnoho a záleží jen na vás a vaší strategii, jak reklamy nastavíte a na koho je chcete cílit.
Vždy používat Facebook Ads (správce reklam na Facebooku)
Facebook Ads Manager je velmi dobrý nástroj, ve kterém vytváříte, spravujete a vyhodnocujete reklamy na Facebook.
V aplikaci Facebook Ads Manager můžete například:
- Vytvářet reklamní kampaně
- Nastavovat cílení reklam na uživatele podle různých kritérií
- Vytvářet vzhled reklam včetně textací
- Nastavovat denní nebo dlouhodobý rozpočet
- Vyhodnocovat úspěšnost kampaní
- Testovat kampaně
- Sledovat konverze v různých atribučních oknech
Nutnost nastavení Facebook Pixelu
Než spustíte své první placené reklamy a kampaně na Facebooku, nezapomeňte implementovat na web měřící kód Facebook Pixel. Jedná se o kód, který umístíte do kódu vašeho webu, na který cílíte reklamu. Můžete tak učinit přes Google Tag Manager a nebo jej pošlete vašemu vývojáři či správci webu nebo e-shopu, aby kód implementoval.
Díky Facebook Pixelu můžete:
- Sledovat návštěvnost vašich internetových stránek
- Vytvářet remarketing kampaně
- Spustit dynamický produktový remarketing
- Sledovat konverze a návratnost vašich investic
- Pomoci Facebooku s optimalizací kampaní
Toto vše ale můžete klidně pustit z hlavy a uděláme to za vás. Potenciál Facebook je obrovský.
KONTAKTUJTE NÁS
Obecný přehled služeb elektronického obchodování nikdy nestačí, aby se společnost rozhodla pro partnera. Pojďme si promluvit a zaměřit se na kompetence, které můžeme nabídnout pro váš obchodní úspěch.


