Instagram je americká sociální síť, která uživatelům nabízí sdílení fotografií, videí a možnosti interakce v rámci lajkování, komentování a chatování. Pro sdílení fotografií je předpřipravena řada filtrů pro úpravu. Platforma tím umožňuje uživatelům vylepšovat pořízené fotografie pomocí mnoha efektů. Důležitý fakt, který si uživatelé často neuvědomují. Instagram je využíván primárně jako aplikace do chytrých mobilních zařízení. Ideální kamarád na cestu metrem do práce a nebo čekání ve frontě na kafčo v kavárně.
Oficiálně byl Instagram spuštěn v roce 2010.
Nyní již pod křídly Facebook, tedy vlastně Meta Platforms
V roce 2012 Instagram koupila společnost Facebook za 1 miliardu dolarů. Mnoho funkcí tyto dvě aplikace dnes sdílí a jsou reklamně i uživatelsky propojené.
Současnost a Instagram v číslech
– 1 miliarda lidí používá Instagram každý měsíc na všech kontinentech.
– 63% uživatelů se dívá anebo tvoří Instagram Stories každý den.
– Gendrové složení je téměř rovnoměrné (52% ženy a 48% muži).
– Uživatelé tráví na Instagramu v průměru přes 28 minut denně.
– Značky přispívají v průměru 2,5 Instagram stories denně.
Zajímavý je žebříček největších českých influencerů na Instagramu
- Petr Čech
- Leoš Mareš
- Silvie Mahdal
- Jirka Král
- Karolína Kurková
- Ben Cristovao
- Anna Šulcová
- Zuzka Light
- MenT
- Shopaholicnicol
- Kovy
- Monika Bagárová
- Denise Milani
- Taras ‘Tary’ Povoroznyk
- Vladavideos
Reklamu na Instagramu doporučujeme každému zákazníkovi jako velmi vhodný doplněk k Facebooku. Můžeme zde oslovovat zákazníky pomocí videí, carouselů nebo využít Instagram Stories. Velmi dobře lze pro prezentaci nových výrobků, módy, zájezdů, IT techniky a věcí okolo mobilních telefonů. Naopak méně vhodná pak pro technologické či průmyslové výrobky a služby.
S čím můžeme pomoci a budete 100% spokojeni?
- Tvorba a správa Instagram kampaní
- Pomoc při založení účtu
- propojení Instagramu s Facebookem a webovými stránkami
- vytvoření marketingové strategie
Co vše nám Instagram umožňuje a jaké formáty reklam na Instagramu můžeme využívat:
- Obrázková reklama s obrázkem nebo fotkou.
- Rotující reklama – jedna reklama obsahující až deset obrázků nebo videí.
- Reklama v Instagram Stories – reklama mezi příběhy na Instagramu.
- Video reklama – video reklama online je další možnost reklamy na Instagramu. U video reklamy se obvykle neplatí za kliknutí, ale za zhlédnutí.
Dnes už nestačí jen nahrávat a sdílet aneb kolik stojí reklama na Instagramu?
Cena za reklamu na Instagramu se určuje za:
- proklik
- zobrazení
Cena přitom není pevně daná, ale nakupuje se aukční způsobem stejně jako u PPC. Kromě nákladů na média je potřeba počítat s náklady na profesionální správu reklamy na Instagramu, pakliže si ji nebudete spravovat sami.
Zajímavý reklamní kanál. Pojďme si o něm společně popovídat do detailů a zjistit, zda je pro váš produkt či službu vhodný
KONTAKTUJTE NÁS
Obecný přehled služeb elektronického obchodování nikdy nestačí, aby se společnost rozhodla pro partnera. Pojďme si promluvit a zaměřit se na kompetence, které můžeme nabídnout pro váš obchodní úspěch.