Konzultace & poradenství marketplaces

Jaké marketplace zvolit?

Každé Marketplace má své pro i proti. Některé se soustředí jen na módů, některé působí jen v několika zemích. Některé online tržiště mají své specifické podmínky. Nejjednodušší postup pro nás (a myslíme i pro vás) je takový, že nám pošlete odkaz na vašeho produkty a my vám po rozhovoru s vámi a na základě našich zkušenosti řekneme, které Marketplace pro začátek doporučíme. Řekneme proč, vysvětlíme jak, určíme si kdy. Jen v Evropě jsou stovky zajímavých Marketplaces. Ale je to cílové zemi, o vašem produktu a stanovených cílech. Samozřejmě ta evropská Top10 v našich očích, která tu působí jsou Amazon, eBay, Kaufland, Zelando, Cdiscount, Otto, eMAG, Allegro, Mall, Alza nebo Heureka, která chce následovat uvedené nadnárodní hráče. 

Jaké státy zvolit pro expanzi?

Velká výhoda prodeje na markeplace možnost prodávat prakticky po celém světě. Máte vymyšlenou cestu zboží z vašeho skladu k zákazníkovi nebo budete využívat logistiku a dopravu samotného tržiště? 

Při výběru států pro expanzi je nutné brát samozřejmě mnoho faktorů:

1

Cena dopravy balíčku.

2

Termín doručení při expedici z České republiky.

3

Velikost vašeho produktu.

4

Počet obyvatel vybraného státu nebo regionu.

5

Rozvinutost a velikost marketplaces ve vybraném státě.

6

Počet internetových obchodů.

Cena dopravy

Musí to prostě dávat cenově smysl. Dnes už jsou logistické společnosti na tento druh doručování malého či velkého zboží po Evropě dobře připraveny. Není problém dnes předat balíček přepravci kdekoliv v ČR a již zítra bude doručování například zákazníkovi v Německu, Polsku nebo Maďarsku. Důležité ale za kolik. Například Zásilkovna (Packeta Group) vám doručí balíček do Německa za nějakých 5 Euro. Na Slovensko můžete poslat s tou samou společností za 2,5 Eura. Podobná cena je i pro Maďarsko i Polsko. To je dobré, dostupné a hlavně i rychlé. Dnes podáte a zítra nebo pozítří je balíček doručován. Co ale ostatní země? Vždy se na to musíte dívat očima vás (jako prodejce), musí vám to dávat ekonomicky a ziskově smysl. V potaz ale musíte brát i pohled zákazníka (vašeho potenciálního zákazníka). Zaplatí vám například Španěl nebo Portugalec 9 až 11 Euro za dopravu objednávky k němu domů? Nebo jste schopni dopravné schovat a napočítat do prodejní ceny samotného výrobku? Například u dražší věci to lze ale jak to budete řešit s produkty, které stojí například okolo 20 Euro. Cena produktu hraje roli v rozhodování zákazníka o nákupu. Cena dopravného samozřejmě také může potenciální zákazníky odradit. Jak tedy na to? Toto je potřeba vše brát v potaz při nastavování, přemýšlení a plánování.

Termín a rychlost doručení objednávky

Vždy (úplně vždy) doporučujeme zákazníkům a potenciálním novým prodejcům na internetových tržištích začít se zemí, kam dokáží své produkty doručit rychle a za rozumnou cenu přepravy. Začněte přemýšlet o zemi nebo regionu, kam dokáže váš dopravce doručit balíček do 2-3 dnů a za cenu, která bude přijatelná pro zákazníky. Rychlost a kvalita doručení je hlavní hodnotící faktor tržiště a hlavní bod, který zákazníci hodnotí v recenzích a hodnoceních. Pokud tedy budeme i s vámi probírat strategii cílových zemí, vysoce pravděpodobně od nás uslyšíte ´Začněte s Německem a Rakouskem´. Důležitá rada od nás, otevírejte své země nebo regiony postupně krok za krokem. Začněte s jedním státem, vše si správně nastavte, vše si osahejte, nastavte si procesy, vylepšujte a zdokonalujte postupně. Až poté se vrhněte na další region, poté na další. Step by Step. Stát za státem. Region za regionem.

Velikost vašeho produktu

Ruku v ruce s cenou přepravy záleží na velikosti vašeho produktu. Dokážete si představit, že budete posílat sedačku a 2 křesla například do Portugalska? Ano, samozřejmě to lze. Dává to ale ekonomicky smysl? A z druhého konce, například sluchátka můžete posílat bez problému po celé Evropě a za dostupné přepravné.

Počet obyvatel vybraného státu nebo regionu, rozvinutost a velikost marketplaces ve vybraném státě, počet internetových obchodů

Tyto 3 oblasti a otázky spojujeme do sebe. Mají k sobě blízko a každá souvisí s tou druhou. První faktor je počet obyvatel a kupní síla. Německo, Francie, Velká Británie, Itálie, Španělsko a Polsko. To jsou země s aktuálně největším potenciálem velikosti trhu. Jak je to ale z pohledu internetových tržišť? Tady se nám zajímavými čísly dostává do focusu ještě Nizozemí a Belgie. A teď další veličiny při rozhodování – počet internetových obchodů, růst e-commerce odvětví. Tady se objevují další zajímavé státy. Nutné přemýšlet o Maďarsku, je dobře řešit zdánlivě nedostupné trhy Rumunska a Řecka. Více o jednotlivých zemích píšeme na našem blogu. Probíráme tam stát od státu. U každého státu jsou uvedeny pro i proti, úskalí i přednosti trhu.

Dnes a denně mluvíme se zákazníky,  kteří chtějí jít prodávat své zboží na Amazon, Kaufland nebo jiná velká tržiště. To je ale jen A, jen nutné si říci i B. Jaké státy a regiony? Jaká je problematika logistiky? Dokážete to tam dostat v dobrém čase? Co cena dopravy? Popisky produktů a překlady návodů? Otázek na začátek je na hodiny povídání. Nechceme vás odradit. Naopak, je to skvělá příležitost a velké možnosti. Je třeba ale si vše naplánovat a dělat to od samého začátku správně. Je lepší o tom nyní 3 hodiny debatovat než dělat něco bez rozmyslu a pak to složitě napravovat a předělávat. Zavolejte nám, bezplatně si o tom popovídáme a společně si projdeme vaše produkty, projdeme si postupně trhy, zamyslíme se nad logistickou cestou. Nakreslíme si možnosti, úskalí a překážky. Nebo nám napište a domluvíme si online schůzku nebo někde u dobré kávy. Schůzka vás nebude stát tisíce. Toto poradenství je od nás zdarma.

KONTAKTUJTE NÁS

Obecný přehled služeb elektronického obchodování nikdy nestačí, aby se společnost rozhodla pro partnera. Pojďme si promluvit a zaměřit se na kompetence, které můžeme nabídnout pro váš obchodní úspěch.