otevírání prodejních účtů na Amazon

Založení prodejního účtu na Amazonu není jednoduché. Vyžaduje poslání mnoha dokumentů Amazon a reakci na doplňující otázky. Základní otázka, kterou pokládáme potenciálním prodejcům je, jaké trhy (země) vás v rámci Amazonu zajímají.

Každá kategorie i produkt mají na Amazonu svá specifika.

Na základě našich zkušeností se zákazníky konzultujeme všechny možnosti a řešíme úskalí:

  • Doporučíme vhodné trhy pro vaše produkty
  • Vybereme způsob prodeje vhodný pro vaši kategorii produktů
  • Založíme účet a nastavíme vše nezbytné pro jeho správné fungování
  • Řešíme verifikaci účtu
  • Listujeme produkty a nastavujeme reklamy
  • Nastavujeme způsoby a ceny dopravy a platby
  • Pracujeme v Seller Central i Vendor účtech tržiště
  • Konzultuje a nastavujeme nezbytnou zákaznickou podporu
  • Umíme řešit vratkové adresy
  • Překlady produktů
  • Vymyšlení logistické cesty FBM (expedice z vašeho skladu)
  • Kompletní nastavení možného FBA (doprava ze skladů Amazonu)
  • Řešení Brand registry

Spustit správně nabídku a prodej na Amazonu není tak snadné, jak by se mohlo zdát. Přináší to různá úskalí. Ze statistik je zřejmé, že každý druhý zaregistrovaný prodejce se nikdy nedopracuje k první objednávce! Od toho jsme tady my. 

20 zemí na světě, 400.000.000 zákazníků

Amazon je největší tržiště světa. Amazon dává možnosti pro zvýšení vašich prodejů a obratu o desítky procent, je potřeba s ním ale aktivně a trpělivě pracovat. Nepřinese vám objednávky ihned po otevření účtu a nahrání produktů. Trpělivost se ale vrátí.

Dnes už Amazon má přes 400 miliónů zákazníků po celém světě. Všechny objednávky, které vám dorazí jsou již zaplaceny. Nemusíte řešit problematiku úhrady. 

Žádné dobírky

Platby probíhají prostřednictvím Amazon payments. Peníze za objednávky vám jsou poté připisovány na váš bankovní účet 1x za 14 dní. 

Cesta z výrobního závodu až ke konečnému spotřebiteli

Prodej na Amazonu nabízí 2 možnosti dopravy vašeho zboží až k zákazníkovi. Možnost využití vlastní logistiky FBM (Fulfilled by Merchant) nebo služeb Amazonu FBA (Fulfilled by Amazon). Problematice a nastavení strategie logisticky a dopravy dáváme při vzájemných rozhovorech s prodejci hodně času. Obě možnosti mají své pro a proti. Záleží samozřejmě také na druhu zboží. Zaleží také na cílových státech, které vás pro prodej zajímají. Kombinovat lze obě dopravy dohromady nebo zvolit jen jednu z možností.

Provize Amazon

Stejně jako na každém jiném Marketplace, tak i na Amazonu se platí tržišti provize. V případě Amazonu je fee od 7 do 15%. Provize záleží na kategorii zboží.

Vyšší dívčí – blokace Amazon účtů a zboží

Amazon je nastaven zcela prozákaznicky. Na dotazy je třeba neprodleně reagovat. Nereakce a neřešení = blokace a problém.

Do některých kategorií Amazon (jako je health & beauty) je vstup omezen a vyžaduje povolení. Stejně tak prodej určitých značek (Adidas, Nike, Puma, Tommy Hilfiger). Povolení k prodeji může Amazon chtít i na váš unikátní produkt, který obsahuje baterii nebo je potřeba jej nějakým způsobem zkontrolovat (například kuchyňské nože).

Stejný problém může být se samotným účtem. Prodejní účty mohou být zablokovány ještě před samotným spuštěním prodejů a nebo i po několika měsících bezproblémového prodeje. Na zablokování účtu mají vliv recenze zákazníků, velký počet stornovaných objednávek, nedostatečný Account Health nebo i jiné nesplněné podmínky Amazonu.  Možným důvodem blokací může být i velký objem prodejů během krátké doby.

Amazon je fenomén, je to největší online prodejce na světě. Má své podmínky, má své specifika. Amazon určitě stojí za zvážení každého výrobce a obchodníka. Obchodování na tomto tržišti vyžaduje ale režim 24/7, rychlé odpovědi a reakce. Firma, která na toto prostředí není připravena a bere to jen jakýsi pokus, tak je to škoda času.

Marketplaces všeobecně je pro nás stěžejní služba u nás v ecommerceSKY. Každé tržiště, každou zemi řešíme individuálně s prodejcem. Napište nám nebo nám zavolejte a domluvíme si schůzku. Bez schůzky a úvodního rozhovoru business na Amazonu nepůjde. Je to tak zajímavý potenciál pro každého prodejce, že je opravdu nutné si vzájemně říci otázky a odpovědi na spoustu témat a okruhů s Amazonem spojených. Těšíme se.

KONTAKTUJTE NÁS

Obecný přehled služeb elektronického obchodování nikdy nestačí, aby se společnost rozhodla pro partnera. Pojďme si promluvit a zaměřit se na kompetence, které můžeme nabídnout pro váš obchodní úspěch.