ZBOŽÍ.CZ

Reklamní systém Zboží.cz od společnosti Seznam je jedním z nejrozšířenějších srovnávačů zboží v České republice. Srovnávač Zboží.cz využívá interní PPC systém, který pomáhá zviditelnit nabídky inzerentů na předních pozicích na základě klíčových slov.

Srovnání PPC a cenového porovnávače

Podobně jako další zbožové srovnávače nabízí systém Zboží.cz od Seznamu inzerentům možnost nabídnout produkty široké veřejnosti s poměrně vysokým konverzním poměrem. Na základě potřeb a poptávky uživatelů srovnávač ukazuje konkrétní produkty, které jsou pro samotné uživatele nejrelevantnější.

Zalistování produktů do srovnávače je spolu s kvalitně připraveným XML feedem poměrně snadné. Stačí si založit účet na Seznamu, přes který následně importujete produkty do databáze. Právě správné nastavení XML feedu však bývá problémem pro podnikatele a menší firmy, které nevyužívají specialistů.

Data a hodnoty z XML mají vliv nejen na samotné produkty, jejich dostupnost či cenu, ale třeba i místo výdeje. Stejně jako na Heurece je možné ve srovnávači při správném spárování produktů využít biddování, které je možné jak ze samotného srovnávače, tak pomocí nástroje Mergado.

Výhody a přednosti Zboží.cz

1

Zacílení na uživatele, kteří hledají konkrétní produkt

2

Možnost bidování nebo řazení dle ceny produktu

3

Zobrazení produktů podle lokality uživatelů

Registrace na Zboží.cz

Před samotnou registrací vašeho e-shopu, doporučujeme projít si Pravidla pro internetové obchody. Užitečné jsou informace o povoleném sortimentu, který je možné na Zboží.cz nabízet.

Registrace

Pro úspěšnou registraci na Zboží.cz je nutné nejprve založit účet od Seznamu. Poté se můžete přihlásit se do Klientské zóny Seznamu. V levém menu klikněte na tlačítko Registrace a vyberte možnost Registrovat se na Zboží.cz.

Po kliknutí na tlačítko Registrovat máte před sebou čtyři kroky. Prvním z nich je výběr vaší firmy. Pokud je registrovaná na Firmy.cz, vyhledejte ji pomocí názvu. Pokud není, zadejte IČ (identifikační číslo). V dalším kroku jen vyberete váš Seznam účet.

Nastavení XML feedu, tady již radši ve spolupráci s odborníky

Nezbytným krokem je vyplnění adresy vašeho XML feedu. Jedná se o soubor, který obsahuje informace o všech položkách v e-shopu. XML feed je vytvořen přesně podle Specifikace XML feedu pro Zboží.cz. Všechny značky použité ve feedu najdete v přehledu značek. URL adresu feedu zkopírujte a vložte ji do políčka URL feedu v registračním procesu.

Seznam Peněženka a dobíjení kreditu

Aby se vaše produkty začaly zobrazovat na Zboží.cz, je nezbytné v posledním kroku nabít kredit do služby Seznam Peněženka. Registrace vás důležitými kroky provede.

Proto, aby vaše kampaň běžela, je důležité mít stále kredit v peněžence. Pomoci vám s tím může návod na Nastavení Snadných plateb kartou v nápovědě Seznamu.

Z Peněženky odcházejí platby za jednotlivé prokliky ze Zboží.cz do e-shopu. Každý proklik je zpoplatněn minimální cenou od 0,50 do 2 Kč bez DPH dle výše prodejní ceny položky. Zobrazení nabídek je zdarma, platíte pouze za přivedeného zákazníka do e-shopu.

Po dobití kreditu do Peněženky se vaše produkty začnou na Zboží.cz zobrazovat zpravidla maximálně do 2 hodin.

Důležité informace a fakta, které nepodcenit a vědět o nich

  • Po registraci se automaticky vytvoří detail obchodu, v němž mohou zákazníci hodnotit svou spokojenost s nákupem a prodejcem.
  • Registrací do služby Zboží.cz vznikne současně zápis do služby Firmy.cz. Do profilu na Firmy.cz je třeba ještě nahrát logo, které se zobrazuje u nabídek e-shopu na Zboží.cz.
  • Kampaň na Zboží.cz je možné kdykoli dočasně deaktivovat, např. při víkendové odstávce e-shopu nebo zastavit úplně.
  • Kredit můžete převést na další účty ve své Peněžence, které jsou ověřené na vaše IČO.
  • Účet, pod nímž se e-shop registroval na Zboží.cz, lze později kdykoli změnit. Stačí ho v administračním rozhraní převést na jiný účet.
  • Dojde-li u vás ke změně IČO, je nutná nová registrace na Zboží.cz. Původní provozovna pod zaniklým IČO bude ze Zboží.cz vyřazena.
  • Chcete-li svou inzerci na Zboží.cz zastavit (např. z důvodu ukončení živnosti), napište na podporu Seznamu na e-mail zbozi@firma.seznam.cz. Po 365 dnech od vyřazení e-shopu ze Zboží.cz bude automaticky odstraněn i detail obchodu, který byl vytvořen při registraci.

Zboží.cz a měření konverzí aneb tady již vzít na pomoc profíky

  • Na Zboží.cz můžete zobrazení a tedy i prodej svého zboží podpořit pomocí systému PPC reklamy. Můžete zaplatit za lepší pozici vašeho zboží ve vyhledávání. Abyste měli své investice lépe pod kontrolou, obsahuje administrace Zboží.cz i nástroje pro analytiku a měření.

    Měřit můžete nejen přímé konverze a objednávky, ale také získáte relevantní hodnocení od vašich zákazníků. Jako u všech PPC je analytiky důležitá a data z ní jsou bible e-shopaře.

    Základní atributy, které sledujeme a jsou pro všechny strany důležité:

    • přehled počtu objednávek
    • celková hodnotu objednávek
    • podíl nákladů na obratu (PNO)
    • hodnota přímých konverzí
    • hodnocení jen od skutečných zákazníků
    • aktivní sběr hodnocení
    • recenze produktů

    Více informací o standardním měření včetně technické dokumentace si můžete přečíst v nápovědě Seznamu v článku Měření konverzí internetového obchodu na Zboží.cz.

    Pokud nechcete bádat ale myslíte to s profesionálním vedením kampaní a reklam vážně, napište nám nebo zavolejte. Domluvíme si krátkou schůzku online nebo osobně. Nejprve vyslechneme my informace od vás (o produktu, o cenách, o vaší firmě), poté si řekneme o očekáváních při správné a odborné správě účtu a kampaní. Nastavíme si mantinely. Určíme si, co potřebujeme my od vás, srozumitelně vám popíšeme, co bude naše práce. Pravidelně vám budeme reportovat a dávat podrobnou analytiku. Kluci a holky z našeho ´zbožákového´ týmu ecommerceSKY s vámi budou v pravidelném kontaktu. Budeme neustále optimalizovat, budeme nastavovat, snižovat, zvyšovat a aktivně s kampaněmi pracovat. Taková spolupráce má smysl a povede k maximálním výkonům.

KONTAKTUJTE NÁS

Obecný přehled služeb elektronického obchodování nikdy nestačí, aby se společnost rozhodla pro partnera. Pojďme si promluvit a zaměřit se na kompetence, které můžeme nabídnout pro váš obchodní úspěch.