fbpx

Amazon je jistota ale nikoliv cestou pokus/omyl

Uvažujete o prodeji vašeho zboží na Amazonu? Nechcete jít cestou pokus/omyl? Pojďme si o tom popovídat.

Článků o největším globálním tržišti světa je plný internet. O zaručených radách a návodech je napsáno mnoho knížek a přehršle článků. Ale ruku na srdce. Již někdo z vás dokázal sám rozjet účet na tomto prodejním kanále a dosáhnout výsledků, které znamenají nárůst prodejů vašeho sortimentu ve stovkách procent?

Přečetli jsme o Amazonu s kolegy spousty knížek. Viděli jsme o Amazonu stovky videí ve všech možných jazycích. Nestalo se nám ale ani jednou, že bychom si řekli ´Tak teď vím, jak na to´.

Některé ty publikace jsou napsány tak složitě, že jsme ve čtení mnohdy snad nechtěli ani pokračovat. Některé ty videa na YouTube jsou zase tak easy, že si říkáme, proč české firmy nemají v rámci Amazon větší ambice. Opověď je docela jednoduchá. Prorazit na tomto Marketplace je velice složité. Máme na mysli tedy ambice větší, než prodej pár produktů za měsíc a poslání několika balíčků měsíčně za hranice ČR.

Pokud chcete mít Amazon jako jeden z významných prodejních kanálů nebo dokonce jako zásadní prodejní kanál vašeho sortimentu, vyžaduje to každodenní péči o Amazon account, stálou zákaznickou podporu, perfektní znalost AJ nebo NJ, orientaci v PPC a hlavně trpělivost budovat a tvořit. Žádný strom nevyroste za 1 den a ani úspěšný účet na Amazon nebudete mít přes noc. Je to největší e-shop na světě.

Možná si toto vše bude žádat vyčlenění pracovníka jen na ´starání se o Amazon´. Možná vaše aktivity na tomto tržišti utichnou s prvním provozním problémem. A že těch problémů (nejen v začátcích) bude. Dost možná bude pro vás nepřekročitelná překážka první blokace účtu z různých důvodů. A těch důvodů může být opravdu mnoho. Recenze zákazníků, počet stornovaných objednávek, pozdní expedice objednávek, reklamace produktů a mnoho dalších.

Několik šedivých vlasů může přibýt při první blokaci peněz Amazonem. Vysvětlování různým oddělením Amazonu ´co, jak, kdy, proč´ pak není úplně veselá party. I přes všechny úskalí, porodní bolesti na začátku, byrokratické nutnosti v samém úvodu a jiné překážky stojí Amazon určitě 100% za váš čas a snahu se tam prosadit. Výsledky mohou být skvělé.

Zvažte však, zda si na to troufnete sami. Je několik možností zvolit jiné a patrně profesionálnější cesty a možnosti.

1)     Vezmete ´x´ desítek tisíc a nějaká poradenská agentura vám otevře účet u Jeffa Bezose a tím to skončí. Výsledek bude spokojená agentura (korunky na jejich účtu) a žádný valný výsledek pro vaše prodeje. NEBRAT !!!

2)     Vezmete ´x´ desítek tisíc a dáte je agentuře za otevření účtu a domluvíte se zároveň s ní na motivačních % z prodeje na Amazonu jako provizi a motivaci. TO JE UŽ LEPŠÍ ALE POŘÁD SE DÁ UDĚLAT LÉPE !!

3)     Najdete nějakou firmu, která je na platformě Amazonu zkušená. Bude vědět, co dělá od samého začátku a bude mít průběh zcela pod kontrolou. Nebude platit nic za otevření účtu (0,- Kč) a jejich motivací bude provize několik % z vašeho úspěchu a jejich dobře odvedené práce. TAK TO UŽ JE FÉROVÉ!

Pokud jsi dočetl/a až sem, pojďme si o možnostech Amazonu popovídat s námi. Konzultace je bezplatná. Zjištění možností a potenciálu vašich produktů vás nebude stát ani korunu. Náš Amazon guru udělá na základě informací podrobnou analýzu, nakreslí možnou timelinu, navrhne reálné postupné kroky a cíle. Podíváme se na možnosti potenciálu vašich produktů i na jiných Marketplace v Evropě nebo případně následně pohovoříme o možnostech například celého omnichannel řešení pro váš projekt.

Konzultace = 0,- Kč

Profesionální analýza = 0,- Kč

Navržení postupu = 0,- Kč

Konzultace a odpovědi na nejasnosti = 0,- Kč

Pak už je rozhodnutí jen na vás. Stále se můžete ptát. Stále vám jsme s kolegy k dispozici. Jsem schopni odpovědět na všechny možné otázky.

Co se bude dít, když si plácneme? Jak to bude probíhat? Kolik to bude stát?

Založení Amazon účtu = 5.000,- Kč

Zalistování produktů na tržiště = 50,- Kč až 200,- Kč za produkt

Měsíční paušál za správu = 0,- Kč

Nastavení případných marketingových aktivit = 0,- Kč

Zákaznická linka pro zákazníky Amazon 24/7 = 0,- Kč

Co za to tedy chceme? Naše provize a náš výdělek je závislý až na základě případném úspěchu a prodejů vašich produktů. Naprosto férové od samého začátku. Náš přístup a naše myšlení dává tímto šanci i potenciálně zajímavým produktům a firmám, za kterými ale nestojí rozpočet milionového kapitálu pro expanzi.

Jen v Evropě žije přes 740 miliónů obyvatel. Ano, to je 74x větší potenciál vašich zákazníků než u nás v ČR. Opravdu velký trh. Opravdu velká možnost úspěchu. Je ale nutná znalost lokálních specifik jednotlivých trhů. Parametry nastavení vašeho produktu, které fungují například v Německu, nemusí vůbec optimálně fungovat na italském Amazonu a třeba úplně mimo ideální nastavení budou ve Francii.

Nastavení ceny dopravy? Nastavení cen produktů? V jakých zemích s Amazonem začít? Jaká je cílová skupina? Nastavení PPC nebo jiné propagace? Jaké dopravce pro zasílání z ČR zvolit? Jak nastavit dobu dodání? Otázek je opravdu hodně, možných odpovědí je ještě více.

Pokud máte menší počet produktů (cca do 10), máme ještě v kapse opravdu rychlé řešení. Prodej přes náš Amazon účet. Prodávat můžete například již zítra.

Jaké jsou výhody?

–         První objednávky opravdu rychle

–         Žádná byrokracie a žádné čekání na registrace

–         vaše 1 vystavená faktura za měsíc, jednotlivou fakturaci zákazníkům zajistíme my

–         VAT řešíme my

–         Účtujete jen v ČR

–         Máme účet s vysokým hodnocením

–         Překlady a lokalizace zajistíme my

Na co se připravit a bez čeho nemůžeme začít?

–         Každý produkt musí mít EAN kód

–         V případě prodeje vaší značky (unikátního produktu) kvalitní produktové fotografie

Samostatné téma je prodej přes Amazon FBA a služba Amazon Prime. Ale o tomto až někdy příště nebo někde osobně u kafe…

SDÍLET

DALŠÍ PŘÍSPĚVKY

Ecommerce WIKI

A 
A+ Content Amazon program pro prodejce, který vám umožní vytěžit maximum z Amazon Seller Central vytvořením podrobnějších popisů produktů s dalšími obrázky, videem a

POKRAČOVAT »

KONTAKTUJTE NÁS

Obecný přehled služeb elektronického obchodování nikdy nestačí, aby se společnost rozhodla pro partnera. Pojďme si promluvit a zaměřit se na kompetence, které můžeme nabídnout pro váš obchodní úspěch.