fbpx

Marketplace jsou E-commerce fenomén dnešní doby

Marketplace je fenomén dnešní doby a e-commerce online tržnice 21. století. To platí pro celý svět a v posledních letech dost rozvinutě i pro Česko.

Největší hráči v ČR jsou Alza.czMall.cz a ZOOT. Když se podíváme za hranice po Evropě a dále, tak největšími hráči jsou určitě AmazoneBayWishAllegroEmag, e-commerce divize německého KauflanduZalando, japonský RakutenAliexpressWalmartTargetAsosTaoBaoAbout YouSpartooRealHood a spousty dalších.

A podíl celkových tržeb v rámci internetového nakupování neustále roste. Dle průzkumů nadpoloviční většina nakupujících na internet preferuje nákup právě pouze na marketplaces. Konkrétně 6 lidí z 10, kteří nakupují na internetu, tak volí právě nákup na Marketplace.

Většinou mi volají zákazníci a chrlí otázky na Amazon. Jasně, chápu, rozumím. Bavíme se o největším tržišti světa napříč všemi kontinenty. Tímto americkým gigantem to ale nekončí. Pokud chcete prodávat a posílat své zboží například do Německa, je určitě dobré začít řešit i Kaufland, eBay a pro české prodejce méně známé ale u našich sousedů dlouhodobě etablované Real a Hood.

Pokud máte logisticky zvládnutý východ Evropy a cílíte na tamní zákazníky, musíte řešit původně rumunský EMAG.

Nabídka vašeho zboží prostřednictvím těchto tržišť je určitě nejlevnější způsob expanze. Není jednodušší a není levnější způsob a možnost, jak dostat produkty k zahraničním zákazníkům. Jednoduše řečeno, vyjednejte si podmínky a nastavte si logistický model s vašimi přepravci do vámi zvolených zemí a jděte rychle do toho. Dnes již není problém dát balíček například v pondělí Zásilkovně v ČR a v úterý nebo ve středu je balíček doručován kdekoliv v Německu za cenu okolo 5 euro. To je jen jeden příklad přepravce z mnoha možností.

Samozřejmě i marketplace mají své proti. Platíte provize z prodejů. Rozjezd prodejů může být někdy pomalejší. Vysoce konkurenční prostředí. Reagovat na dotazy zákazníků a případné problémy musíte reagovat opravdu rychle a obratem.

Zákaznický servis, recenze zákazníků a hodnocení produktů jsou všechno fakta, která rozhodují o řazení vašich produktů ve vyhledávání.

A s čím umíme pomoci u nás? Proč my?

❶ Máme a neustále zdokonalujeme náš systém, kterým můžete spravovat všechny Marketplace na jednom místě a udělat si tak práci s tržišti daleko rychlejší, jednodušší a efektivnější.

❷ Máme u nás v týmu specialisty pro jednotlivá tržiště. Jsme schopni profesionálně řešit jakékoliv Marketplace. Máme zkušenosti a máme znalosti. Na jakoukoliv otázku známe odpověď.

❸ Jsme schopni a připraveni řešit i reklamu na tržištích. Umíme připravit analýzu produktu a potenciál například při nastavení PPC.

❹ Můžeme se domluvit na kompletní správě jednotlivých účtu a řešit po dohodě i zákaznickou podporu 24/7.

Trochu čísel na konec…

• Prodeje na online tržištích v roce 2020 představovaly 62% ze všech online prodejů.

• V roce 2019 to bylo jen 50% prodejů v online prostředí.

• Predikce uvádí růst i v dalších letech.

Je to obrovský potenciál pro prodejce a e-shopy, které působí zatím jen lokálně a nemají s expanzí zkušenosti. Vlastně i Heureka se začala transformovat ze srovnávače na Marketplace a ambice má veliké.

Chcete s něčím poradit? Máte nějaké otázky a neznáte odpovědi? Chcete probrat strategii? Napište mi nebo zavolejte. Můžeme se potkat nebo jen pohovořit prostřednictvím nějaké online platformy.

SDÍLET

DALŠÍ PŘÍSPĚVKY

Ecommerce WIKI

A 
A+ Content Amazon program pro prodejce, který vám umožní vytěžit maximum z Amazon Seller Central vytvořením podrobnějších popisů produktů s dalšími obrázky, videem a

POKRAČOVAT »

KONTAKTUJTE NÁS

Obecný přehled služeb elektronického obchodování nikdy nestačí, aby se společnost rozhodla pro partnera. Pojďme si promluvit a zaměřit se na kompetence, které můžeme nabídnout pro váš obchodní úspěch.